niedziela, 9 lutego 2014

Trendy: Wnętrzarskie trendy 2014



     Główne tematy jakie towarzyszą najnowszym trendom w zakresie architektury wnętrz:


- zwrócenie się w kierunku natury i prostych rozwiązań - przy aranżacji wnętrza wybierajmy rzeczy proste, ale unikalne, takie, które nie powstały w wyniku masowej produkcji. Minimalizm i naturalne materiały powinny być wyznacznikiem, jeśli chodzi o dobór zarówno wyposażenia, jak i dodatków(skóra, futro, czy drewno);


- pochwała dla ręcznie wykonanych przedmiotów - w czasie, gdzie wiele produktów jest wykonywanych masowo i na szeroką skalę, obecnie powinnyśmy wspierać rzemiosło, dokładność wykonania i użyteczność. Te cechy wiążą się z pierwszym trendem, jaki wymieniłam, czyli z naturą i prostotą. Ręcznie wykonane, solidne meble, czy dodatki nie tylko posłużą nam na dłużej, ale i będą bardziej funkcjonalne;


- indywidualizacja przestrzeni - wiąże się z zarówno tym, by własnoręcznie coś zmienić, nadać mu nowy charakter, czy odnowić, ale również z tym, by personalizować poszczególne przedmioty wyposażenia jak poduszki, czy ręczniki z inicjałami, które nawiązują do mieszkańców wnętrza.


Kolory:

-błękit,

-purpura,

-fiolet, róż i fuksja (Radiant Orchid to kolor Pantone),

-żółty (według Ikea),

-biel i kolory pośrednie.


Tekstury:

-nawiązanie do natury,

-geometryczne elementy.



www.dom.wp.pl



www.dom.wp.pl

www.etnodizajn.pl

www.czasnawnetrze.pl

www.crazyshop.pl

www.ac-architektura.pl

www.czterykaty.pl

www.designntrend.com

www.pastemagazine.com

www.pastemagazine.com







2 komentarze:

  1. Indywidualizacja przestrzeni jest mi bardzo bliska. A ponieważ kobieta zmienną jest, moje wnętrza nieustannie się zmieniają. Nigdy nie pomyślałam, że wiele świec umieszczonych w jednym miejscu może zastąpić ogień w kominku. Mam pokusę, aby wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mnie też spodobał się ten pomysł :)

      Usuń