poniedziałek, 11 stycznia 2016

Kolor i deseń: Rose Quartz i Serenity - kolory roku 2016



     Już jakiś czas temu firma, Pantone podała, że przewodnimi kolorami roku 2016 będą Rose Quartz  oraz Serenity. Ten pierwszy to jasny róż, natomiast drugi kolor to jasny błękit. Są to kolory pochodzące wprost z natury. Przywołajcie w waszej pamięci obraz zachodzącego słońca. To właśnie wtedy na niebie możemy zaobserwować powstawianie tych barw. Wielu z nas może się wydawać, że to kolory dedykowane jedynie pokojom dziecięcym. Myślę jednak, że znajdą zastosowanie również w innych wnętrzach. Kolory 2016 roku to zdecydowanie barwy lekkie, pudrowe, pastelowe. Świetnie sprawdzą się zarówno w sypialni, salonie, jak i łazience. Według mnie będą bardzo dobrze wyglądać w formie dodatków takich jak fotele, zastawa stołowa, zasłony, pościel, czy poduszki. Są delikatne i stonowane, dzięki czemu wyciszają i uspokajają. Ich subtelny charakter możemy wzmocnić bardziej wyrazistymi kolorami jak granat, śliwka, czerwień, czy żółć. 

www.decoist.com


www.dontcrampmystyle.co.uk

www.focus-maison.com

www.wjakwnetrze.pl

www.lampsplus.com

www.angelafedele.com

www.jrid.com

www.totem.ie



Jak Wam się podobają kolory roku 2016?

10 komentarzy:

  1. Oj, moja przygoda z tymi kolorami była długa i piękna :-)) Ale najwyraźniej przesadziłam z moim uwielbieniem do tego duetu, bo przyszedł czas na pożegnanie. Aktualnie to zestawienie mieszka w pokoju mojej córki i na kuchennych detalach. Jest świeże i bardzo ładne, ale trzeba na nie uważać. Jeśli połączymy je z kropkami, kratkami i kwiatowym deseniem, otrzymamy trudną do zniesienia dawkę słodyczy :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie pastele,groszki, kratki i kwiatowe desenie to za dużo. Może się zrobić zbyt kobieco w takim wnętrzu.

      Usuń
  2. Pudrowe, pastelowe, różowe - dla mnie bomba! Już jes widzę w połaczeiu z szarością. Takie delikatne, romantyczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Z szarością może wyglądać bardzo ciekawie.

      Usuń
  3. Te kolory zdecydowanie i tak królowały w niektórych wnętrzach pod koniec roku, więc bardzo się cieszę, że wchodzą w nowy rok z takim tytułem :) z jakimi zestawieniami najbardziej? biel, szarość, czerń <3
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że w takim zestawieniu będą się świetnie prezentować. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Piękne zestawienie :) choć u mnie występuje wiosną/ latem i tylko w dodatkach.
    Ściskam serdecznie!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako dodatki zdecydowanie :) Pozdrawiam również :)

      Usuń
  5. W moim wyśnionym małym domku będę mieć kiedyś takie piękne różowe drzwi. Ach rozmarzyłam się ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę Ci tego :)

      Usuń