piątek, 15 stycznia 2016

Styl we wnętrzu: Urządzamy salon w stylu glamour



     W dobie uwielbienia dla minimalizmu oraz oszczędnego stylu skandynawskiego chciałam zwrócić Waszą uwagę na równie ciekawy, co bogaty styl glamour. Powstał on w XX wieku. Największą cechą charakterystyczną tego stylu jest szeroko pojęty przepych, który dotyczy kolorów, form i materiałów. 

www.photos.hgtv.com



Pozostałe cechy charakterystyczne w stylu glamour to:

- nawiązanie do dawnych epok i czerpanie z nich inspiracji – styl glamour odnosi się głównie do baroku. To z niego czerpie bogate ornamenty, szlachetne materiały i złote ozdoby,

- dekoracyjność – wydaje mi się, że w tym stylu to właśnie dekoracyjność przeważa nad użytecznością wyposażenia. Znajdziemy tu zarówno błyszczące materiały jak i śmiałe połączenia intensywnych kolorów,

- stosowanie błyszczących materiałów, przepych, bogactwo kolorów,

- połączenie nowoczesności z bogactwem detali – w tym stylu możemy dostrzec, że często nowoczesne meble są jedynie tłem dla dodatków, które przyciągają wzrok jak kryształowe lampy, wzorzyste materiały, bogato zdobione ramy luster, cekinowe poduszki,

- pozorne bogactwo – styl glamour to zastosowanie wielu dodatków wyglądających na wykonane ze szlachetnych materiałów jak złoto, kamienie szlachetne, skóra, futra.



Zastanawiacie się jak można urządzić salon w stylu glamour? Mam dla Was kilka propozycji:





Co myślicie o stylu glamour?



4 komentarze:

  1. Nie jestem wielką zwolenniczką tego stylu, ale niektóre elementy podobają mi się i mogłabym mieć je u siebie w mieszkaniu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim mieszkaniu również nie wyobrażam sobie stylu glamour, ale w hotelu, gabinecie kosmetycznym... czemu nie? ;) Masz rację co do dodatków. Niektóre z nich przygarnęłabym do siebie :)

      Usuń
  2. Uwielbiam styl glamour. Kojarzy mi się z luksusem, ale jednocześnie nie jest przesadzony :)

    Pozdrawiam
    http://modniemieszkaj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, chociaż swojego mieszkania nie chciałabym tak urządzać ;)

      Usuń