piątek, 3 lutego 2017

Postacie: Poul Henningsen

www.pinterest.com


     Poul Henningsen – duński architekt, projektant i pisarz urodził się w 1894 roku w Kopenhadze. W latach 1911-1917 studiował architekturę, jednak nie ukończył studiów na tym kierunku. W późniejszych latach zajmował się pisarstwem. Jako projektant zasłynął serią lamp PH (1925 r.), które łączyły w sobie formę i funkcję. W późniejszym okresie Poul Hanningsen zmieniał wygląd lamp PH, w sumie stworzył ponad 100 projektów lamp. Starał się doskonalić ich formę, gdyż światło było jego pasją. Hanningsen opracował również latarnie uliczne oraz obracające się lampy w Parku Tivoli w Kopenhadze. Był zwolennikiem funkcjonalizmu. 
 
www.pinterest.com

www.pinterest.com

www.pinterest.com

www.pinterest.com

www.pinterest.com

www.pinterest.com

6 komentarzy:

  1. O, to już drugi skandynawski architekt, o którym dziś czytam. Wcześniej miałem przyjemność poznać pana Finna Juhla. Mają łeb ci Skandynawowie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nooo nie powiem - podoba mi się!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co tak mało?! Pierwszy raz spotkałem się z tym nazwiskiem i chętnie poczytałbym coś więcej na jego temat w Twoim wpisie, bo od pewnego czasu już się zastanawiałem kto jest odpowiedzialny za te lampy. Rzuciły mi się kiedyś w oczy i nie mogę przestać o nich myśleć. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronach anglojęzycznych znajdziesz więcej na temat Poula Henningsena.

      Usuń