wtorek, 25 lipca 2017

DIY: Jak zrobić lampę pająk?



Lampy z kilkoma ramionami tzw. pająki od jakiegoś czasu są bardzo popularne we wnętrzach zarówno prywatnych, jak i komercyjnych. W jednym z moich postów mogliście widzieć taką lampę umieszczoną w salonie. Ja postanowiłam zrobić taką lampę u siebie. Ponieważ mój pokój jest dość duży, wysoki i ma sufit w postaci łuków, zdecydowałam się na lampę pająk o 6 ramionach.


Do wykonania takiej lampy potrzebujemy:

- kabel (w moim przypadku 12 m kabla, po 2 m na każde ramie)

- oprawki do żarówek

- podsufitkę (ja wykorzystałam tę z poprzedniej lampy, tylko polakierowałam ją na czarno)

- haki i kołki

- kostkę.




Na początku warto odmierzyć długość ramion i zaznaczyć na suficie ich rozmieszczenie. Następnie wiercimy otwory w suficie i umieszczamy w nich kołki z hakami. 




Przy pomocy wiertarki w podsufitce wykonujemy otwory na kable. Po odmierzeniu odpowiedniej długości kabli rozkręcamy oprawki i umieszczamy w nich kable. Po wykonaniu wszystkich ramion przeciągamy kable przez otwory w podsufitce. 





Następnie montujemy kable do kostki i rozkładamy ramiona na haczykach. 



Gotowe!







Koszt wykonania takiej lampy w moim przypadku to ok. 100 zł (39 zł żarówki i 57 zł pozostałe elementy). Oczywiście koszt może być różny w zależności od zastosowanych materiałów.


Według mnie lampa prezentuje się świetnie.


Serdecznie dziękuję mojemu przyszłemu szwagrowi Arturowi, który pomógł mi w stworzeniu tej lampy:)


Jak Wam się podoba efekt?


2 komentarze:

  1. Jaki świetny przepis! Ceny takich lamp są zawrotne - dzięki za ten DIY 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Właśnie z powodu cen zdecydowałam się zrobić lampę sama :)

      Usuń